برای دیدن یا دانلود فیلم بر روی تصویر بالا کلیک راست کرده وگزینه ی مورد نظر را انتخاب نمایید.
دستگاه توربو شارژر (دستگاه پرخورانی توربینی) توربینی است که با گاز اگزوز به حرکت در می اید و پروانه ی یک کمپرسور گریز از مرکز را به حرکت در می اورد.کمپرسور غالبا بین صافی هوا و منیفولد ورودی موتور قرار می گیرد در حالی که توربین ان بین منیفولد خروجی و خفه کن اگزوز قرار می گیرد.دستگاه توربو شارژر هوای ورودی موتور را فشرده می کند و هوای بیشتری وارد سیلندر می نماید.این عمل موجب می گردد که موتور مقدار بیشتری سوخت را بطور موثر بسوزاندو در نتیجه قدرت زیادتری تولید نماید.
سامانه الكترونيكي مالتيپلكس كليه دستوراتی كه راننده صادر میكند را بهیک واحد مركزی الكترونيكي (BSI) ارسال و از آنجا، فرمان لازم براي عملگر مربوطه صادر ميشود. در حال حاضر از شبكه مالتيپلكس روي خودروهايي نظير سمند و سورن نيز به جاي دستهسيم معمولي استفاده ميشود. اين سيستم در اواخر دهه 1980 توسط شركت آلماني بوش ابداع شد.
برای دیدن ادامه مطلب روی (ادامه مطلب) کلیک کنید.
سنسور دور موتور:
1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت
2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص.
برای دیدن کل مطلب روی (ادامه مطلب) کلیک کنید.
پمپ بنزین که در اکثر خودروها از میل سوپاپ می گیرد وظیفه ارسال سوخت به کاربراتور را دارد
پمپ بنزین مانند جارو برقی است که با ایجاد خلا کار می کند و عمل پمپ بنزین این است که در
هنگامی که خلا در چند راهه مکش کم است به ان کمک می کند پمپ بنزین از دو قسمت زیر
تشکیل شده است
1-دیافراگم
2-دو عدد سوپاپ
گر از یک مکانیک قدیمی بپرسید تعمیر ماشین های امروزی ساده تر است یا ماشین های قدیمی بی تردید می گویند خودرهای قدیمی! خوب آنها حق دارند چون امروزه سرعت رشد تکنولوژی آنقدر زیاد شده است که هر روز سیستم جدیدی به اتومبیل ها اضافه می شود و آنها مرتب باید اطلاعات جدیدی بدست آورند تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند در گذشته کارها بیشتر مکانیکی بود ولی امروزه خودرو ها به شدت الکترونیکی شده اند. علم الکترونیک کمک کرده اتومبیل ها بهتر کار کنند اما از آن سو تعمیرات خودرو ها پیچیده تر شده است.
اندازی موتور یا استارت زدن
چهار عنصر زیر باید در موتور احتراق داخلی جمع شود تا بتوان ان را راه اندازی و استارتر کرد
1- مخلوط هوا – سوخت قابل احتراق
2- حرکت تراکم
3- نوعی سیستم اشتغال
4- حداقل دور راه اندازی لازم (در حدود 100 دور بر دقیقه)(استارت)
یکی از معایب دینام های جریان مستقیم این است که این دینام ها در دورهای پائین موتور قادر به شارژ
باطری نمی باشند امروزه مصرف کننده های برقی در خودرو زیاد شده است ترافیک شهرها باعث
می شود که موتور یک اتومبیل مدتها در جا کار کند و در این حالت دور دینام پایین است با این شرایط
دینام جریان مستقیم نمی تواند جوابگوی شارژ باطری باشد به همین خاطر امروزه دینامهای جریان
مستقیم از رده خارج شده و از دینامهای الترناتور استفاده می شود اساس کار دینامهای الترناتور
مانند دینامهای جریان مستقیم است
.: Weblog Themes By Pichak :.